Vzdělávání
Organizace výchovně vzdělávacích činností ve středisku:
Organizace diagnostických činností:
V průběhu pobytu klienta realizuje psycholog střediska vstupní vyšetření. V návaznosti na poskytnuté zprávy z PPP, DPL, SPC apod. se ve druhém měsíci uskuteční plánované komplexní psychologické vyšetření – navazuje na ně speciálně pedagogická diagnostika poruch chování realizována etopedem střediska. Nedílnou součásti diagnostických služeb střediska je i sociální diagnostika podmíněnosti příčin poruch chování a sociálního vývoje, na které se podílí jak sociální pracovnice střediska, tak týmově i další pracovníci.
Organizace preventivně výchovných činností:
Denní program zahrnuje všechny výchovně vzdělávací činnosti zaměřené na předcházení poruchám chování nebo jejich nápravu a sociálně rehabilitační činnost.
Pedagogičtí pracovníci střediska ( vedoucí střediska, etoped, psycholog ) zpracovávají za účasti klienta individuální výchovný plán, zaměřený na jeho specifické potřeby. Při jeho zpracování využívají taky hodnocení adaptace klienta kmenovým vychovatelem. Týmová činnost pracovníků střediska směřuje k podpoře klienta při naplňování tohoto plánu.
V rámci internátních kontaktů se realizuje jak jednorázové, tak krátkodobé a dlouhodobé vedení klientů formou individuální, skupinové a rodinné terapeutické činnosti.
Organizace vzdělávání:
- klienti jsou vzděláváni všichni v jedné třídě
- ve třídě se vyučuje dle platných osnov základní a speciální školy, podle individuálních plánů vypracovaných kmenovou školou
- klienti navštěvující střední školu se učí rovněž podle individuálních plánů vypracovaných kmenovou školou
- cílem vzdělávání v SVP je zjištění úrovně dosažených znalostí a dovedností, stanovení a realizování specifických vzdělávacích potřeb v zájmu rozvoje osobnosti klienta přiměřeně jeho věku, individuálním předpokladům a možnostem
- vzdělávání klientů směřuje k jejich dalšímu rozvoji znalostí, zkušeností a dovedností